מטבח של אנשים

מטבח של אנשים

כאילו לא עברה חצי שנה מהפוסט האחרון ואחרי תקופה עמוסה מאוד, התיישבתי שוב להמשיך ולכתוב על הבית, אז כמובן שהמון התחדש:  כל תשתית המערכות הותקנה, הבית מרוצף, חדרי הרחצה מחופים וחלק מהכלים הסניטריים מותקנים. התקינו גם ספי חלונות (מקסימים! מבטון יצוק), התחילו בעבודת הטיח ונלקחו מידות לחלונות, דלת הכניסה ודלתות הפנים.
השבוע עסקתי בשתי נקודות חשובות: מדרגות ומטבח, שני אלמנטים ש״מחברים״, המדרגות מחברות בין הקומות והמטבח מחבר בין אנשים.
זוכרים את ההדמיות מהפוסט ההוא בתחילת הדרך אז אחד הפרטים הזכורים ממנו הוא המטבח שחלקו בחוץ וחלקו בפנים והנה הגיע הרגע לסגור את המטבח ו״להוציא״ אותו לביצוע וכדי שהמטבח יהיה כמו בתכנון, זהה בחוץ ובפנים עמדנו מול דילמה רצינית: מאיזה חומר יהיה המטבח? בחוץ הוא חייב להיות עמיד לגשמים, רוחות וקרני שמש ובפנים הוא חייב להיות פרקטי ונוח לשימוש. אחרי חיפוש, חקירה ובדיקה של מטבחים שמתאימים לגינות וחצרות נפלה ההחלטה לעשות מטבח שאופייני למטבחי חוץ בחלק שבו המטבח יהיה בחוץ ואילו בתוך הבית לבנות מטבח שיתפקד כמו כל מטבח ביתי סטנדרטי אבל עם חזיתות של דלתות ומגירות שזהות לאלו של המטבח שיהיה בחוץ.

החומרים כאמור עמידים לתנאי לחות ומזג אוויר: נירוסטה ועץ איפאה (שמשמש גם לבניית דקים). התכנון והביצוע נעשו בשילוב שני בעלי מקצוע: הנגר שבונה את גוף המטבח הפנימי והחברה שמבצעת את מטבח החוץ וחזיתות מטבח הפנים. זה דורש תיאום בין שני גורמים שונים שנאלצים לעבוד ביחד ולהתחשב זה בזה, אני משוכנעת שעכשיו כשהתוכניות כבר בידם, הם יצליחו.

3 תגובות